#élhető környezet






„60–70 méterről, távcsővel nem illik elnézni egy farkast
 

„60–70 méterről, távcsővel nem illik elnézni egy farkast"

Mi vezethet oda, hogy fokozottan védett állatra lőjön valaki? Életszerű, hogy más fajnak nézi? Miből fakadnak a hazai tájakra visszatérő nagyragadozókkal kapcsolatos konfliktusok? Valóban ilyen minden vadász? Egy természetvédővel és egy vadásszal igyekeztük körbejárni a svájci farkas, M237 feltételezett kilövésének kérdéskörét. Az biztos, kevés hasonló eset kerül napvilágra, és a bizonyítás is nehéz.




30-as sebességhatár, céges biciklik és bringás sztrádák: elolvastuk, mit tervez a kormány a Nemzeti Kerékpáros Stratégiában
 

30-as sebességhatár, céges biciklik és bringás sztrádák: elolvastuk, mit tervez a kormány a Nemzeti Kerékpáros Stratégiában

Több száz milliárd forintos, nagyon látványos infrastruktúra-fejlesztések ötletei és viszonylag olcsó, de hatékonynak tűnő biztonsági fejlesztési javaslatok váltogatják egymást a most társadalmi egyeztetésre bocsátott Nemzeti Kerékpáros Stratégiában. Hogy a 248 milliárd forintos költségkeret tartható volna-e, az minimum kétséges, de tény, hogy ha megvalósulna a javaslatoknak akár csak a fele, már sokkal kényelmesebb volna biciklizni. Innen ez már politikai akarat kérdése.